Handelsbetingelser

GENERELLE OPLYSNINGER

Pearlwax.no

 

Returpakker sendes til:

Pearlwax Europe
Danmarksvej 30A
8660 Skanderborg
Denmark
Email: Info@pearlwax.no

 

Merk: Vi vil ikke åpne Aloe Vera Gels retur og refusjon bare hvis avbestillingen ikke er ødelagt.

 

Bedriftsinformasjon:

Juridisk selskap bak Pearlwax er:

Codefort Projects ApS
Danmarksvej 30A
8660 Skanderborg
Denmark

CVR: 38788493

Lageradresse:
Danmarksvej 30A
8660 Skanderborg

Denmark

 

BESTILLING OG BETALING

Pearlwax.no er åpen 24 timer i døgnet, og du kan derfor nesten alltid handle hos oss.

For å handle på Pearlwax.no må du være minst 15 år gammel, og ha et gyldig kredittkort som vi godkjenner. Hvis du ennå ikke har fylt 15 år, kan du fortsatt kjøpe varer hvis du har fått dine foreldres godkjennelse, eller på annen måte har juridisk rett til å foreta kjøpet.

Du velger de varene du vil bestille og legger dem i "Handlekurven". Frem til den faktiske bestillingsdatoen kan du justere antallet i handlekurven, og du kan sjekke innholdet og prisen på varene.

Eventuelle ekstragebyrer for f.eks. frakt og betalingskort vil skje i handlekurven før du betaler.

Når du er klar til å bestille, klikker du bare på "Gå til betaling", hvor du utfyller ditt navn, adresse, e-mail, telefonnummer, betalingsform og velger leveringsform.

Du kan endre innholdet i handlekurven frem til du bekrefter bestillingen din ved å trykke på knappen "Til betaling". Heretter går din ordre videre til Pearlwax.no.

Priser på hjemmesiden er inkl. dansk moms.

Vi aksepterer følgende kredittkort:

Visa, Visa kredittkort, Visa Electron, Mastercard, Mastercard kredittkort, JCB og American Express.

Du kan betale med Visa, Visa/dankort, Visa Elektron, MasterCard, MasterCard Direct og Maestro, i følgende valutaer: DKK, SEK, NOK, EUR, GBP og USD.

Beløpet heves som utgangspunkt først på kortet ditt når varen er sendt. Ved forhåndsbestillinger heves penger før varen er sendt.

Pearlwax.no-handelsavtalen tillater bare Pearlwax.no å reservere penger i 5 dager i systemet, og siden hever Pearlwax.no pengene fra kortet ditt. I noen tilfeller vil økt levering overlappe med denne tidsrammen, noe som betyr at pengene blir trukket før varen er sendt.

 

LEVERING

Vi leverer med Bring. Når varen er sendt fra vårt lager, mottar du en mail med sporingsnummer, der du kan følge varene hele veien hjem til deg. Lagerførte varer leveres innenfor 2-3 dager, hvis ikke annet er opplyst om. Vi leverer til Danmark, Norge, Sverige, United Kingdom.

 

Pris med hjemlevering: 49,00 NOK

Fri fragt over 799,00 NOK

 

Hvis du ikke henter pakken din innen henteperioden (vanligvis 20 dager), returneres pakken tilbake til oss. Dette gjelder også hvis du ikke har mottatt hentemelding. Ifølge Posten er det kundens ansvar å holde øye med en pakke som de venter på.

14 DAGERS ANGRERETT

Når du handler på nettet, og hos Pearlwax.no har du 14 dagers angrerett, der du kan informere oss om at du angrer kjøpet og deretter kan du returnere varen til oss.

For å bruke angreretten, må du informere oss via utvetydig uttalelse senest innen 14 dager etter at varen og blitt mottatt.

Melding om angrerett må sendes til info@pearlwax.no, tlf: 71 96 95 14 eller ved å bruke angrerettsskjemaet. I meldingen er det viktig at du gir oss beskjed om at du ønsker å benytte deg av angreretten.

Angrerettretten utløper dagen du mottok varen. Hvis fristen utløper på en heligdag, lørdag, julaften eller nyttårsaften, blir fristen forlengt til den neste arbeidsdagen (gjelder også forhåndsbestillinger). Hvis flere varer blir bestilt i en ordre, men leveres individuelt eller en vare som blir levert i flere partier, er det den dagen når du mottak den siste varen eller partiet som gjelder.

Kostnaden for retur er kundens ansvar og kostnaden vil ikke bli dekket av Pearlwax.no.

 

Varens tilstand når den returneres

Du er ansvarlig for den redusert verdien av varene som følge av håndtering annet enn det som er nødvendig for å etablere varens natur, egenskaper og hvordan den fungerer. Du kan dermed teste produktet på samme måte som om du hadde prøvd den i en fysisk butikk, men du kan ikke ta den i bruk.

Hvis varen er prøvd ut over det som er beskrevet ovenfor, anser vi at varen er blitt brukt. I så fall kan Pearlwax.no, ifølge den danske Loven om fjernhandel, nekte tilbakebetaling av alle pengene, men vil samarbeide med kunden for å finne en god tilbakebetalingen. Dette gjelder kun hvis varen har samme verdi som når du mottok den, og at Pearlwax.no derfor ikke kan selge varene som ny og til nypris.

Varer som ikke er omfattet av angreretten

Levering av forseglede produkter som på grunn av helsevern eller hygieniske grunner ikke er egnet til å bli returnert, og der forseglingen er brutt etter levering. Varer som ikke omfattes av denne retten, vil vises i bestillingsprosessen.

Du taper din rett hvis du bryter forseglingen på varer som på grunn av helsevern eller hygieniske grunner ikke er egnet til å bli returnert. 

Du kan ikke angre ved å rett og slett avvise varene uten å gi oss klar beskjed om dette.

Returer

Du må sende ordren tilbake til oss uten ugrunnet forsinkelse og senest innen 14 dager etter at du har varslet oss om at du ønsker å heve kjøpet. Du er ansvarlig for de direkte kostnadene forbundet med varens retur. Du bærer risikoen for varene fra tidspunktet for levering av varene. Gem derfor postkvitteringen og sporingsnummer.

Hvis originalemballasjen mangler kan det betyde verdifall, så for å være sikker på å få alle pengene tilbake, anbefaler vi at varen returneres i originalemballasjen.)

 

Hvis du angrer kjøpet, må varene returneres til:
Pearlwax Europe
Danmarksvej 30A
8660 Skanderborg
Danmark 

 

Når du sender en pakke tilbake til oss, anbefaler vi at du inkluderer en lapp med ditt ordrenummer og skriv hva du ønsker å få ut av returen. - På denne måten går ekspedisjonen raskere. F.eks: "Jeg ønsker en tilbakebetaling" eller "Jeg vil ha størrelse medium i stedet for..."

Hvis varen skal byttes ut, må du også betale returfrakten. Men Pearlwax.no betaler fraktkostnader fra Pearlwax.no til kunden ved andre levering.

 

MERK:

Du kan helt eller delvis miste kjøpesummen. Dette skjer hvis varens verdi er redusert fordi:

  • du faktisk har tatt varen i bruk,
  • den har blitt skadet mens du var ansvarlig for den,
  • du har håndtert varen på annen måte enn som var nødvendig for å kunne etablere varens natur, egenskaper og hvordan den fungerer
  • du har håndtert varen på annen måte enn som var nødvendig for å kunne etablere varens natur, egenskaper og hvordan den fungerer
  • Vår tilfredstillingsgaranti dekker opptil 2 brukte poser.

Tilbakebetaling av kjøpesummen

Hvis du bruker angreretten, vil vi refundere alle betalinger mottatt fra deg, inkl. frakt (eksklusive tilleggskostnader som følge av annen leveringstype enn den billigste typen standardlevering som tilbys av oss), uten ugrunnet forsinkelse og i alle tilfeller innen 14 dager fra den datoen vi mottar varsel om din beslutning om å heve kjøpet ditt. Vi vil gjennomføre en slik tilbakebetaling via samme betalingsmiddel som du brukte ved den første transaksjonen, med mindre annet er avtalt.

Vi kan holde tilbake tilbakebetalingen før vi har mottatt produktet, med mindre du innen har sendt bevis for å ha returnert den.

Vi mottar ingen pakker uten hjemmelevering eller pakker sendt per postoppkrav.

Reklamasjon - hvis det er noe galt med varen

Ditt kjøp er dekket av kjøpsloven, inkl. mangelregler. Dette betyr at du kan enten få en vare erstattet, tilbakebetaling eller prisavslag, avhengig av den konkrete situasjonen.

Det er selvsagt en forutsetning at reklamasjonen er berettiget og at mangelen ikke er forårsaket av feil bruk av produktet eller annen skadelig atferd. Garantien gjelder i 24 måneder.

 

Du må kontakte oss innen "rimelig tid"

Du må reklamere innen "rimelig tid" etter at du har oppdaget feilen i produktet. Vi anbefaler at du annonserer så snart som mulig. Hvis du reklamerer innen 2 måneder etter at feilen ble oppdaget, vil reklamasjonen alltid være betimelig.

Du kan reklamere ved å kontakte oss via mail som vises på nettstedet. 

Avhengig av den konkrete situasjonen vil du motta ytterligere instruksjoner.

 

Tilfredshedsgaranti:

Vi har 100% tilfredshedsgaranti indenfor rimelig tid. Rimelig tid opfatter vi, som indenfor de første par måneder- eller de første behandlinger med produktet. Skulle du ikke være tilfreds med produktet indenfor denne tid, er du altid velkommen til at kontakte vores kundeservice og gøre brug af vores tilfredshedsgaranti. 

Gør du brug af tilfredshedsgarantien udenfor de første par måneder eller behandlinger, vil der ikke blive refunderet penge for brugte varer. Der kan blive taget stilling til hver sag individuelt, og dette vil blive evalurerede for hver enkelt sag. Ved at gøre brug af tilfredshedsgarantien, står kunden også selv for betaling af returforsendelsen - ligesom ved vores almindelige returpolitik.


Varen skal sendes til:

Pearlwax Europe

Danmarksvej 30A
DK-8660 Skanderborg

Denmark

 

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

 

Når du returnerer varen, bedes du samtidig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er. 

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Personvern

For å handle på www.Pearlwax.no må du oppgi minst:

Navn

Adresse

E-postadresse

Telefon/mobilnummer

 

Vi registrerer og gi dine personopplysninger for å kunne levere varen til deg.

Personopplysninger registreres på Pearlwax.no og oppbevares i fem år, hvoretter opplysningene blir slettet.

Men har du opprettet en innlogging på nettstedet, vil personligopplysningene dine og bestillingsinformasjonen ikke slettes med mindre du ber oss gjøre det.

Opplysningene gis ikke videre eller blir solgt til tredjeparter, bortsett fra i forbindelse med en restrukturering eller full eller delvis salg av selskapet. Enhver offentliggjøring i en slik situasjon vil være i samsvar med gjeldende personvernlovgivning.

Som registrert hos Pearlwax.no har du alltid rett til å nekte registreringen. Du har også rett til å se de opplysningene som blitt registrert om deg. Du har disse rettighetene ifølge personopplysningsloven, og ved spørgsmål kan du kontakte PearlWax.no via emailen som vises på nettstedet.

For å kunne tilby deg å bruke Klarnas betalingsmetoder, er vi nødt til å dele visse opplysninger om deg med Klarna. Dette skjer bare dersom du velger Klarna som betalingsmetode. Klarna bruker opplysningene til å bedømme om du kvalifiserer til å bruke betalingsmetodene deres. Opplysningene som brukes er navn, adresse, e-postadresse, telefonnummer, betalingshistorikk samt bestillingsinformasjon slik som betalingsmetode, frakttype, bestillingsdetaljer og lignende.

Bruken av slike opplysninger reguleres i samsvar med gjeldende personvernlovgivning og Klarnas personvernerklæring.

 

SMS-tjeneste

Pearlwax.no

Har retten til å minne kundene via SMSY om kjøp som ikke ble fullført, gi opplysninger om kundens ordre, ukentlige tilbud og lignende.


COOKIES

Når du bruker www.Pearlwax.no er du enig i at vi bruker cookies. En cookie er en liten datafil som vi legger på datamaskinen din for å se hva som skjer under besøket ditt, og for å gjenkjenne datamaskinen. En cookie er ikke et program og inneholder ikke virus.

Lov og sted

Kjøp av varer på www.Pearlwax.no er underlagt dansk lov. Enhver tvist avgjøres av danske domstoler.

 

KLAGE

Dersom du ønsker å klage på kjøpet ditt, kan du kontakte kundeservice på mail: info@pearlwax.no eller per telefon hverdager 11-16, tlfnr. 45 71 96 95 14. Hvis vi ikke klarer å finne en løsning, kan du sende en klage til de aktuelle styrene i området dersom vilkårene er oppfylt.

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen

Carl Jacobsensvej 35

2500 Valby

www.forbrug.dk

Er du forbruker og bosatt i et annet EU-land enn Danmark, kan du klage til EU-kommisjonens klageportal på nettet her -http://ec.europa.eu/odr

Vilkårene ble sist oppdatert 21/07/17